x تبلیغات
خدمات مالی و حسابداری

خدمات مالی و حسابداری

فرمول های محاسبه تأخیر در نرم افزار حسابداری

فرمول های محاسبه تأخیر در نرم افزار حسابداری

۱:  ساعت را حساب کنیم : محاسبه ساعتی که در هر روز  در بدو ورود تأخیر ثبت می شود: ( مجموع ورود شیفت – مجموع ساعت)

۲: محاسبه روز :  باید وضعیت روز را در نظر داشته باشیم. حتما باید روز را در نظر بگیریم .

بدین ترتیب:  ( ساعت – شیفت * روز =۱)

۳: شناوری چیست؟ شناوری: در خیلی از شرکت ها شیفت شناور هست . و میزان شناوری را به عنوان یک اصل مهم می شناسند .فقط نکته ای که وجود دارد این است که وقتی ساعت شیفت زیاد می شود از آن طرف ساعت پایان کاری شیفت هم اضافه خواهد شد. در این شرایط مناسب است که مقدار شناوری برای یک شیفت را مثلاً حساب کنیم تا سیستم به شکل کاملاً خودکار شناوری را در نظر گیرد.

برچسب‌ها: ,

چرخه حسابداری

 

 انواع معاملات:

  1. اولین نوع معامله اطمینان از این است که ورودی های معکوس دوره قبل در واقع معکوس شده اند.
  2. گروه دوم شامل مراحلی است که برای ثبت معاملات فردی در سوابق حسابداری مورد نیاز است.
  3. گروه سوم پردازش پایان دوره است که برای بستن دفاتر و تهیه صورتهای مالی لازم است.

بعد از بررسی نوع معاملات حال  سه قسمت از فرآیند حسابداری  را بررسی خواهیم کرد.

 

شروع پردازش دوره

باید قبول کنیم که همه معاملات تعیین شده به عنوان ورودی های معکوس یک فرایند حسابداری در دوره های گذشته در واقع معکوس شده اند. با این کار اطمینان حاصل می شود که معاملات در دوره فعلی دو بار ثبت نشده اند. این معاملات معمولاً به عنوان ورودی های معکوس در نرم افزار حسابداری پرچم گذاری می شوند ، بنابراین برگشت باید به صورت خودکار انجام شود. با این وجود ، حساب ها را در ابتدای دوره فرایند حسابداری بررسی کنید تا معکوس ها را تأیید کنید. اگر یک پرچم معکوس در نرم افزار حسابداری تنظیم نشده باشد ، ورودی باید با استفاده از یک ورودی دفتر روزنامه  جدید به صورت دستی معکوس شود.

 

 

چرخه حسابداری

چرخه حسابداری

 

معاملات فردی

مراحل مورد نیاز برای معاملات فردی در فرآیند حسابداری عبارتند از::

 

یک :

معامله را شناسایی کنید. سپس مشخص کنید که چه نوع معامله ای ممکن است باشد. به عنوان مثال می توان به خرید کالاها از تأمین کنندگان ، فروش محصولات به مشتریان ، پرداخت حقوق کارمندان و ثبت رسید وجه نقد از مشتریان اشاره کرد.

 

نکته مهم :

تهیه سند غالباً برای شروع معامله یک سند تجاری تهیه یا شناسایی می شود ، مانند فاکتور به مشتری یا فاکتور به  تأمین کننده کالا

 

دوم  :

حساب ها را شناسایی کنید. هر معامله تجاری در یک حساب در پایگاه داده حسابداری مانند حساب درآمد ، هزینه ، دارایی ، بدهی یا حساب سهامداران سهام ثبت می شود. مشخص کنید که از کدام حساب ها برای ثبت معامله استفاده می شود.

 

سوم :

ثبت معامله معامله را در سیستم حسابداری وارد کنید. این کار یا با ثبت در ژورنال و یا با یک فرم معاملات آنلاین بصورت آنلاین انجام می شود (مانند این مورد برای ثبت رسیدهای نقدی در برابر حسابهای باز دریافتنی). در حالت دوم ، معامله اطلاعات ثبت را در مجموعه حسابهای از پیش تعیین شده (که می تواند جایگزین شود) تشکیل می دهد.

این چهار مرحله بخشی از فرآیند حسابداری است که برای ثبت معاملات فردی در سوابق حسابداری استفاده می شود.

برچسب‌ها: ,

نرم افزار حسابداری و مولفه‌های آن

 

 

یکی از مباحثی که در پاسخ به سوال “نرم افزار حسابداری چیست” می‌توان مطرح کرد، در ارتباط با ویژگی‌های نرم افزار فروشگاهی می‌باشد. ویژگی‌های اصلی و کارکردهای برنامه‌های نرم‌افزار حسابداری تجاری، مواردی چون حساب‌های دریافتنی، حساب‌های پرداختنی، حقوق و دستمزد و تراز آزمایشی را در بر می‌گیرد. در زیر می‌توانید شرح مختصری درباره برخی از مولفه‌های اصلی نرم افزار حسابداری تجاری بیابید:

  • حساب‌های دریافتنی: در این قسمت سوابق کل مبالغی که یک شرکت تجاری از مشتریان دریافت خواهد کرد، ثبت و نگهداری می‌شود.
  • حساب‌های پرداختنی: در این قسمت تمام صورت حساب‌های شرکت، مبالغی که بدهکار است و تمام  پرداخت‌ها مدیریت می‌شود.
  • دفتر کل: عموما دفاتر نیز نامیده می‌شود.
  • تراز آزمایشی: در این  قسمت بدهکاران و بستانکاران تجاری با یکدیگر مقایسه می‌شوند و نهایتا سود یا زیان شرکت معلوم می‌شود.
  • صدور فاکتور/صورتحساب: در این قسمت فاکتور ایجاد شده و سپس به مشتریان ارسال می‌شود.  
  • موجودی انبار/موجودی کالا: ابزار حسابداری که به مدیریت موجودی انبار کمک می‌کند.
  • سفارش خرید: در این قسمت شرکت تجاری کالا یا موجودی خود را سفارش می‌دهد.
  • سفارش فروش: در این قسمت شرکت تجاری حساب سفارشات مشتریان را برای موجودی انبار خود، نگهداری می‌کند.

از کارکردهای دیگر حسابداری مالی می‌توان به جمع‌آوری بدهی، هزینه‌های تجاری، گزارش‌گیری، حقوق و دستمزد، گزارش‌های مالی، تایم‌شیت و درخواست‌های خرید، اشاره کرد. ضروری است که در هنگام تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب نرم افزار ابتدا نیازهای منحصربفرد شرکت‌تان را دریابید تا نرم افزاری با مناسب‌ترین ویژگی‌ را انتخاب نمایید.

 

برچسب‌ها: ,
بایگانی
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته گذشته : 6
بازدید ماه گذشته : 20
بازدید سال گذشته : 119
کل بازدید : 3395